Ważne jest, aby zarówno zastany na początku projektu zasób wiedzy przedszkolaków, jak i informacje zdobywane były dla dzieci widoczne i dostępne. Dlatego siatka wiedzy powinna być w miarę widoczna i okraszona ilustracjami... Czasem trzeba się wzbić na wyżyny swoich umiejętności rysowniczych ;)
Rozpoczęliśmy - na razie teoretyczne badania kotów. Zaczęliśmy zaznajamiać się z ich budową oraz tym, w jaki sposób wyrażają emocje.
Ważnym elementem w sali podczas projektu jest również miejsce, gdzie możemy eksponować prace dzieci. Prace te w trakcie trwania projektu mogą się zmieniać, jednak idealnym rozwiązaniem - a koniecznym podczas prezentacji projektu jest ekspozycja ich wszystkich.
Podczas spaceru urządziliśmy pierwsze polowanie na koty za pomocą aparatu. Nie musieliśmy daleko odchodzić...
Rozpoczęliśmy także tworzenie encyklopedii kocich imion. Tutaj wielkie dzięki za odzew na list moich przedszkolaków na profilu Facebookowym Sali Pana Michała! Jesteśmy nieco oszołomieni liczbą kocich imion i mamy zamiar dydaktycznie ją wykorzystać :)
To dopiero początek, a już odczuwamy brak miejsca do eksponowania wyników badań,
zastanawialiśmy się nawet jak wykorzystać sufit..., ale zobaczycie...będzie kreatywnie :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz